
Over ons
Het verhaal achter myIKKI
Alles begon in 2022 met twee parallelle visies, gedragen door twee mannen die elkaar toen nog niet kennen.
De blik van Guillaume
Student aan Epitech Parijs, Guillaume raakt gepassioneerd door artificiële intelligentie en nieuwe technologieën. Tijdens zijn masterwerk valt hem een statistiek op: 50 % van de afgestudeerden verandert van richting binnen de twee jaar na hun afstuderen.
Waarom zo’n kloof tussen opleiding en professionele realiteit? Hoe kunnen jongeren — en breder: werkenden — geholpen worden om zich beter te oriënteren, zich te heroriënteren, een richting te vinden die zinvol is?
Gesterkt door de overtuiging dat technologie oplossingen kan bieden, ontwikkelt hij in het kader van zijn certificatie in AI en blockchain een eerste gamified leerapplicatie. Zijn intuïtie is duidelijk: beroepsoriëntatie moet interactiever, meer gepersonaliseerd en motiverender worden.
De blik van Geremino
Tegelijkertijd, maar in een andere wereld, observeert Geremino, coach in competentieontwikkeling met meer dan 15 jaar ervaring, een diepgaande trend. Binnen en buiten bedrijven zijn de signalen alarmerend:
- een verlies van zingeving op het werk,
- bore‑out,
- stille ontslagen.
Professionals in oriëntatie en reïntegratie staan in de eerste linie, maar worden zwaar getroffen door een vloedgolf van ontmenselijkte technologische tools: te data‑gericht, te weinig mensgericht.
Geremino besluit in actie te komen.
Hij schetst een eerste prototype, de “Arbre de Chirone”, een competentieboom ontworpen om leerervaringen te valideren en certificeren, met al het idee om die te verankeren in een speelse en gamified benadering.